|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Löa: |
|
11,11 m |
Längd i vattenlinje: |
|
10,02 m |
Bredd: |
|
3,38 m |
Djupgående: |
|
1,98 m |
Deplacement: |
|
5,1 ton |
Motor Volvo D1-30S: |
|
28 hk |
Storsegel: |
|
40 kvm |
Fock: |
|
33 kvm |
Gennaker: |
|
106 kvm |
Spinnaker: |
|
110 kvm |
Bränsle: |
|
100 l |
Vatten: |
|
175 l |
Septiktank: |
|
70 l |
Masthöjd över vattenytan: |
|
16,5 m |
LYS: |
|
1,29 |
|
|
|
Den unika kölkonstruktionen, med kombinationen plast/sand-komposit samt blydel med rejäl bulb längst ner, ger ett enastående rätande moment (tyngdcentrum 1,6m under vattenlinjen!). Detta i kombination med att bulben är speciellt utformad för att förhindra överströmning ger suveräna prestanda. Dessutom är blybulben bultad med 13 st syrafasta kölbultar som går från innerlinern genom kompositen ända ned till blydelen. Detta bidrar till att det är en mycket stabil och trygg båt under alla förhållanden.
Skrovet är vacuminjicerat samt byggt i sandwich med divinycell som distansmaterial. Denna byggmetod med fyraxiella glasfibermattor och vinylester ger en fantastiskt starkt och lätt båt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vacker, ombonad, funktionell och genomtänkt inredning i bästa svenska kvalitet och en personlig utformning av båten i samarbete med varvet vid byggnationen!
”CB” står för Carl Beyer, en genial konstruktör med många framgångsrika konstruktioner som Aphrodite, Regina af Vindö, Najad 52, CB33 m.fl. m.fl.
|
|
|
|
|
|
|
|